onsdag 23 december 2009

JA, jag tar Avatar!

Minns inte när det var men jag skrev till tidningen NU för några år sedan och ville att Folkpartiet skulle ha en sajt med avatarer som svarade på frågor från allmänheten. Detta för att vi skulle nå yngre väljare. Man var ljumma mot detta förslag och det hade kostat en del pengar. Så här i efterhand så kanske det var lika så bra, men det hade varit väldigt roligt.

Igår gick jag, Olle, Emilie och Sara och såg filmen Avatar med 3D. Fantastiskt vacker film. Spännande och med ett budskap om hur jorden, naturen och allt levande hör ihop och är "connected with each other". Borde tilltala alla unga. Framför allt förmedlas verkligen ett vi och de perspektiv. Det finns många som inte förstår hur förstörd jorden redan är och att tiden rinner ut. Och så finns det många med insikten att något måste göras snabbt och hur når man fram till "etablissemanget"? Passande att den hade premiär just nu, när klimatmötet avslutats på ett sätt som de flesta är besvikna på...

Jag ser gärna om denna film. Bakom oss hade vi någon som brast ut med: Jag har sett den fyra gånger nu, den är så bra! (Då ska man inte glömma att filmen hade premiär i lördags och är 2tim 40min lång och att vi såg den tre dagar efter premiär)

Även om man inte gillar fantasy, science-fiction eller ens film: Se denna för att
1. det är så läckert med 3D
2. den är extremt estetisk
3. den har ett viktigt budskap
4. den lär vara världens dyraste film och alla ser den och du bör kunna hänga med i vad folk pratar om...
5. kanske fylls du av samma glädje som jag, bara en sådan sak!

Jag tar gärna Avatar!

2 kommentarer:

Karlström sa...

Världens 4:e dyraste film, enligt wikipedia (http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_v%C3%A4rldens_dyraste_filmer).

Filmen är så vacker att jag blev tårögd.

Anna Steele sa...

Tur att du rättar, jag gick på rykten...