onsdag 2 december 2009

Ont i armen! Och (s)oppositionen hoppar på socialen i Tyresö!

Jorå, nog har jag ont, jag som alla andra som tagit sprutan. Hur kunde jag inbilla mig att jag skulle komma undan det? Ouch!

Nu är han på krigsstigen, vårt käre oppositionsråd, Martin Nilsson! "Lägg mer resurser på att stävja det ökande behovet av försörjningsstöd!"

Jag har tillsammans med Martin lyssnat på tiotalet dragningar om hur hårt och målmedvetet vi arbetar med denna problematik i vår kommun och givit honom menande blickar som han fullständigt och naturligtvis ignorerat. Jag har också otaliga gånger själv berättat om hur vi arbetar på kommunfullmäktige. Men - på något vis verkar det vara dövörat till! Allt som gjorts och görs verkar helt egalt!

Det är verklligen inte schyst mot förvaltningen att gå ut och rya på det här sättet. Men precis som oppositionen har arbetat med en negativ kampanj mot hur Tyresös skolor sköts och hur dåligt elever och lärare fungerar med påföljden att alla mår uselt på grund av all konstant kritik, precis samma strategi ska man alltså använda sig av mot den sociala sfären. Skäms!

1 kommentar:

Anna Steele sa...

Tar bort kommentarer som inte uppfyller mina krav på att hålla sig till att inte hetsa, kränka eller andra otrevligheter. mvh Anna