söndag 18 oktober 2009

Stockholmskonferens på Bonniershuset

Så var det dags för Stockholmskonferensen som gick av stapeln på Bonniershuset på Torsgatan och jag har aldrig varit där. Någon hade sagt att det låg vi Norra Bantorget men det var en bra bit därifrån och jag hade hoppat av vid T-centralen. Kunde lika gärna åkt till St:Eriksplan... Det blåste snålt och jag var kall när jag kom fram. Sedan var det en riktigt bra och givande dag trots att man spenderar en lördag på att umgås med "jobbet". Fick flera grattis för gott provvalsresultat. Många bra seminarier och talare på plats.

Dagen avslutades med italiensk buffé, trevligt och gott och vi pratade mycket. Sedan gick vi till hotell Clarion på Norra Bantorget där jag bara tog en cocacola. Gänget som från kansliet som ordnat med konferensen var också med.

Var trött redan då så jag stannade inte länge utan tog en buss från Gullmarsplan lite före 22.00. Olle hade ätit råddjursgryta med alla grannar vilket jag ju missade. Jag var helt slut. Sedan var det nästan som om jag fick feber, jag var helt svettig natten igenom.

Idag har jag varit och ordnat med mosters kolonistuga som vi ju ärvt arrendet på, träffade koloniföreningens ordförande. Hösten är verkligen här. Om två veckor fyller jag femtio. Helt overkligt! Mycket att göra hela tiden. Olle och Bosse håller på med redovisningen idag.

Inga kommentarer: