torsdag 15 oktober 2009

Liberal Mångfald i Göteborg

I tisdags åkte jag ner till Göteborg för att få närvara på det möte då man skulle starta upp en ny Liberal Mångfald. Det var en samling härliga människor som slöt upp för detta, många olika bakgrunder, erfarenheter och kunskaper. Viceordförande Avni och jag var där och det var väldigt roligt att få vara med.

Göteborg är stort och med mycket blandad befolkning. Liberal Mångfald kommer att kunna göra mycket bra saker, det är jag helt övertygad om. Styrelsen består av människor som redan arbetar med grupper med utländsk bakgrund, integrationsfrågor och mot diskriminering och intolerans.
Det var en riktig ära att få vara med.

På planet hem igår så träffade jag en vän vars bekantskap började som en av Olles leverantörer men sedan har vi börjat umgås med respektive och haft det väldigt trevligt. Han skulle hålla ett seminarium med avslut med filmen Bröllopsfotografen och sedan skulle han tillbaka till Göteborg samma kväll. Vi pratade om allt möjligt, bland annat om antioxidanter och Omega 3 och vilka dryckesvanor man har. Man kan konstatera att många i vår ålder börjar tänka mycket på att lägga om sin liv...

Igår kväll hade sedan LM förbundsstyrelsen telefonkonferens. Vi hade bestämt att ha den klockan 20.30 så att alla skulle hinna hem från sina jobb. Det var ett bra telefonmöte förutom att det var meningen att jag skulle föra protokoll eftersom vår sekreterare är utomlands. Vi pratade en timme, sedan var jag väldigt trött i huvudet.

Ikväll är det fullmäktige och vi ska ta ett förslag om investeringsbugdet, bland annat. På det sättet behöver vi inte ta den på budgetfullmäktige vilket borde spara en hel del tid.

Jag har snart inte rökt på två veckor. Börjar tro att det var för att fylla tid som jag rökte så mycket och överhuvudtaget. Man slösar ohyggligt mycket tid på rökning... Som om jag behöver mindre tid, eh? Nej, något psykologiskt med pappas sjukdom och död var det ju definitivt. Men hur det hänger ihop förstår jag ändå inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.expressen.se/halsa/1.1752485/fiskolja-hjalper-inte-mot-depression

Omega 3, behövs det alls?