söndag 30 augusti 2009

Det går i ett...

Vi hade socialnämnd i onsdagskväll, en lugn och trevlig sådan. Innan dess var jag ute i Gustavsberg på en kick-off gällande ett projekt i samarbete med försäkringskassan, arbetsförmedlingen och kommunerna Nynäshamn, Haninge, Tyresö och Värmdö. Det kommer att drivas till viss del med EU-pengar och till viss del med kommunernas egna medel. Syftet är att få in människor med olika funktionsnedsättningar i arbete, de som oftast står längst bort från arbetsmarknaden. Det är ett fantastiskt arbete som sätts igång och det kommer att bli mycket spännande att få följa hur det går.

På förmiddagen var jag inne på partikansliet för att få lite ordning på olika praktikaliteter rörande mitt nya ordförandeskap i Liberal Mångfald. Vi ska få igång ett nyhetsbrev och välkomstbrev till nya medlemmar bland annat.

På torsdagen var jag på Caremas äldreboende Krusmyntan för att välkomna ett studiebesök från Botkyrka där min partivän var med. Jag gjorde en snabb dragning om hur vi i Tyresö kommit fram till detta som Carema nu kallar Tyresömodellen. Vi hade mark avsedd för ett äldreboende men inte möjlighet till att investera i ett helt nytt äldreboende. Därför gick det ut på kvalitetsupphandling och den som fick uppdraget fick också köpa marken, bygga och driva enheten mot att vi fick avtal om optioner på ett antal platser nu och kommande tio år.

På kvällen var det förbundstyrelse för länet och vi pratade bland annat om EU-valet och kommande val. Provvalen är i faggorna och vi pratade om personvalskampanjande och hur alla riksdagskandidater skulle kunna finnas till hands för att medlemmarna ska kunna få träffa dem. Efter det susade jag till Beirut café dit min allra äldsta väninna (i tid, inte ålder) hade tagits av sina väninnor på möhippa. Jag sällade mig till dem en stund och det var underbart att se henne omgiven av sina nära tjejkompisar och - HON SKA GIFTA SIG! Jippppeeee! Dessvärre var hon inte snäll för hon bytte datum för vigseln på grund av brist på präst. Då var jag redan uppbokad. I vanliga fall går det att ändra på saker. Denna gång är det folk från hela Sverige som ska komma till Stockholm för styrelsemöte och det var bestämt sedan länge. Buhhuu, jag hoppas jag får se fotografierna åtminstone... :-( Nina, stygging!)

På fredagen var det partistyrelse där alla samlades och sedan arbetade vi i tre dagar med de sexhundra motioner som kommit in från hela folkparti Sverige till landsmötet. Ministrarna önskar verkligen Liberal Mångfald lycka till vilket känns mycket roligt. Men nu gäller det att leva upp till förväntningarna, kanske inte helt lätt...

Kommande vecka är ganska sjokad, den med. Men det är kul med intensitet. Olle gör middag till mig och sedan ska vi basta. En helt vanlig söndagkväll med andra ord.

Inga kommentarer: