torsdag 13 augusti 2009

SAS och staten samt socialnämndens alliansgrupp

Tacka sjutton för att det inte finns farhågor om strejk från SAS-ledningens sida när man ska skära ner lönerna för att över huvudtaget kunna EXISTERA mer. Folk är väl inte dumma i huvudet (hoppas jag) och har väl självbevarelsedrift som är stor nog för att fatta att en strejk i detta läge bara bidrar till katastrofens ankomst snarare än förhindrar den. Sedan tycker jag faktiskt inte att staten ska äga flygbolag. Så är det bara...

Igår kväll hade vi den middag vi brukar ha efter sommaruppehållet för tredje gången hos mig med alliansgruppen i socialnämnden. Trots att regnet formligen och bokstavligt talat hängde i luften så satt vi kvar ute och åt av kycklinggrytan jag gjort. Alla var på gott humör och det blev mycket trevligt. Det kommer att bli en spännande höst som vi inleder med konferens på Prinsvillan med hela nämnden. Workshops och föredrag om sekretessfrågor, ska bli väldigt kul!

Det kommunala partiarbetet riktar vi främst på vår Tyresöliberalen och våra arbetsgrupper just inom närmaste tiden. Det är mycket arbete och mycket pirrigt med provval och olika strategier inför valet 2010. Som jag ser det så är allt på gång i ett rasande tempo. Spin, spin spin!

Inga kommentarer: