söndag 24 maj 2009

50-årsfesterna duggar tätt 2009

På lördagen 16 maj var Olle och jag på ytterligare en femtioårsfest. Våra goda vänner bor så fint och hade sin fest hemma med caterad buffé. Det var ett fyrtiotal personer i blandade åldrar som mest satt och pratade och åt den goda maten och det var enormt generöst och trevligt. Vi promenerade hem lite före tolv, dansmusiken hade precis kommit igång då. Jag var helt slut och dessvärre inte på det festhumör jag kunda varit på. Men detta år - 2009 - så är det många som fyller femtio i vår bekantskapskrets.

Olle och jag också! Och hur vi ska få till logistiken på detta faktum begriper jag inte. Vi har lite olika uppfattning om vad som gör en riktigt bra fest. Basala saker som generöst med dryck och bra musik är vi överens om. Men sedan: Var vi ska vara någonstans (Olle tycker vi kan vara hemma, tycker inte jag, inte när vi kanske blir hundrafemtio pers) Vad vi ska äta: (Olle tycker något grovt som pasta med köttfärssås, chili eller rostbiff och potatissallad, jag gillar buffé och plockmat så man kan komponera själv vad man vill ha) Hur många ska vi vara: (Olle pendlar mellan att bjuda in ganska perifera "bara för att" och ett kärngäng, jag skulle gärna se alla man känner på denna fest)

Nå, vi har detta år på oss att lösa det. Sedan har vi båda fyllt och det blir något annat istället.

Inga kommentarer: