torsdag 16 september 2010

Rosendal och kommunfullmäktige

Igår var vi ett kompisgäng som tillsammans gick på buffékurs på Rosendals trädgårdar. Det var en present till en av vännerna i gänget eftersom hon fyllt femtio. Alla samlades vid fem på eftermiddgen och då fick vi te, fantastiska mackor och ljuvliga bullar, alla kom ju direkt efter jobbet. Sedan fick vi en föreläsning om buffémat och hur man ska smaksätta och en del tips. Därefter gick vi igenom menyn som vi tillsammans skulle laga för att sedan inmundiga.

Viatnemiska nemrullar med myntavinegrette
Mangoldknyten med feta, päron och valnötter
Rostad rotsellerikräm
Rimmad och halstrad lammytterfilé
Chevrepaj med rostade grönsaker
Rödbetscarpaccio
Dijondressade mungbönor med äpplen, bacon och hasselnötter
Grönsallad med tomatdressing

Apelsinchokladmousse

Jag lovar att varje rätt var helt underbart god.

Idag hade vi kommunstyrelseberedning på förmiddagen. Jag förtidsröstade på Servicecentret. Sedan kampanjade vi i centrum och jag gick ifrån för att träffa tre kvinnor från ett föräldraråd tillsammans med ordförande för barn- och utbildningsnämnden. Efter det var det dags för kommunfullmäktige. Vi slutade kvart över åtta, vilket var extremt kort för att vara fullmäktigemöte.

Just nu lyssnar/halvtittar jag på debatten mellan båda partiblocken. Jag tycker att alliansen har tydliga svar, är mindre ilskna och kommer med mindre skällande. Coolt!

Inga kommentarer: