fredag 10 september 2010

Långa dagar

På söndag är det en vecka kvar. Det är många debatter på TV. Reinfeldt mot Sahlin, Borg mot Östros. Jag tyckte (nästan) synd om Sahlin när hon helt uppenbart tappade fotfästet och började svamla floskler, skulle inte velat vara i hennes skor just då. Östros är bara så hal så att jag nästan mår lite illa.

Det är långa dagar nu. Många enkäter och olika frågor har kommit från massor med håll, från olika organisationer och från media under den senaste månaden. Det värsta är ett fackförbund (för övrigt det enda som kontaktat oss) som påstår sig vara opolitiskt bundet som i princip KRÄVER svar om HUR vi ska genomföra olika saker. För det första känns det som att LO skulle påstå att de är opolitiskt bundna. För det andra så förstår jag faktiskt inte nyttan av att man som parti MÅSTE berätta hur saker och ting ska genomföras. För det tredje så är det totalt respektlöst att inte nöja sig med de svar man ger. Jag vaknade nyss av att hundarna skällde över något obskyrt ljud utanför huset. Nu kan jag inte somna om för att jag blir så upprörd över att ett fackförbund kan ha sådanan arbetsmetoder. Som liberal reagerar jag med hela kroppen. Nej tack!

Denna vecka har jag varit i Jakobsberg två gånger på inbjudan av vår pol.sek där, Peter Kjällkvist. Han arbetar stenhårt hela tiden och är mycket glad och drivande. Jag hälsade på med honom hos Tjejjouren där och det var mycket intressant och positivt att höra hur de jobbar. Jag hoppas kunna hjälpa till med ett länstäckande nätverk som de skulle vilja komma igång med.

Vi kampanjar i centrum varje dag. Denna vecka kom nummer tre av Tyresöliberalen ut till (alla) hushållen i Tyresö(trodde vi) Det är S-post som skulle dela ut dem tillsammans med Mitt i Tyresö. Mats hittade dock flera buntar dumpade! Vilket jäkla sätt! Själv har jag inte fått den till detta område, vilket betyder att massor med hushåll i våra väljarstarka områden inte har fått den! Jag är upprörd!

Har varit i valstugan vid Sergels torg igen. Alltid lika trevligt. Bert Karlsson var vid Expressens valstuga och fick en stor folkmängd som lyssnade. Han hade tydligen varit så tjatig på dem så att de till sist tog dit honom trots att han inte är på någon lista.

Vi har samlats alla partier på Café Ringen och svarat på "allmänhetens" frågor, det vill säga, det var människor inbjudna från området via annonser och lappar uppsatta i portarna. Det var väldigt trevligt. Caféet är ett av våra sociala företag, och jag hoppas att det startar fler liknande projekt i Tyresö.

Imorgon ska jag till Amnestys valstuga på Medborgarplatsen för ett "samtal". Var där idag men då var ingen där. Passade på att hälsa på hos folkpartisterna där, de var vid gott mod. Innan jag åkte till stan susade jag in på garaget vid ICA i Tyresö centrum för att lämna in en FP-flagga vid Servicecentret till Douglas att ha på vårt bokbord på gymnasiet. Ett par som parkerade precis före mig hälsade jag på medan jag rusade förbi. Damen ropade: Hoppas att ni vinner! Men - hur kunde hon se på mig att jag var en politiker? undrade jag. Hon pekade då glatt på min Folkpartiskylt i bilfönstret. Ja, det är många som delger oss att: Hoppas att ni vinner! En väldigt märklig känsla. Måtte den hålla hela vägen!

Inga kommentarer: