söndag 12 september 2010

Inatt jag drömde...

Drömde massor inatt, saker som jag inte minns men min döda mamma var med, tror jag. Det hela slutade med att jag föll ihop gråtande, en sådan där gråt där man hulkar och gråter så tårarna sprutar och snoren rinner. Jag vet inte vad i drömmen som föranledde denna stora sorg. Jag tror att jag hade fått en anklagelse mot mig om att jag gjort allting fel. När jag vaknade hade jag tårar runt ögonen och kände mig inte utsövd alls.

Alla behöver sova och också drömma. Många jag pratat med minns nästan aldrig att de drömmer. Men vi behöver sortera upp alla intryck vi får under vaken tid och det gör hjärnan genom drömmarna. Just nu är det många som vill ha olika besked i många olika frågor. Ett enda feltänkt svar kan få större konsekvenser än om det hade varit bara förra valet. Vi är alla påpassade med enkäter på nätet och tidningar som frågar saker om allt möjligt.

Förmodligen är det en oro för detta som fick mig att få en sådan känslosam dröm. Eller massor med saker sammantaget. Mina föräldrar finns inte i livet längre. De hade nog tyckt att det var helt fantastiskt att vara med om denna valkampanj där deras dotter har en liten chans att komma in i riksdagen. Kanske sörjer jag att de aldrig får uppleva det.

Annars är allt som vanligt, det blir ytterligare en intensiv vecka. Nu ska jag till centrum och kampanja.

Inga kommentarer: