måndag 27 september 2010

Gäddqueneller

Olle var ute och fiskade i lördags medan jag åkte och förrättade en vigsel. Han fick en gädda. Han tappade en. På söndag skulle våra två yngsta döttrar komma, Sara med James och så Emilie. Olle hade planerat att göra gäddqueneller, något som är en delikatess och som jag själv gjort för tjugo år sedan. Det blev otroligt gott. Vi satt och njöt och småpratade. Sedan hade jag köpt färska fikon som vi åt med HäegenDaz glass. Sara hade med sig tre demolåtar som hon spelat in för att visa prov på sin röst. Det lät superbra. Jag bad Olle bränna av sångerna så att jag kan lyssna i bilen.

Socialjouren kom ut precis när tjejerna skulle åka hem och vi var på väg till bastun, de behövde ett ordförandebeslut.

Vi bastade och satt och tittade på ett stormigt Erstaviken när vi gick ut för att svalka oss. Inte badade vi, inte! Alldeles för kallt för både Olle och mig.

Liberaldemokraterna i Sveriges eventuella bildande kommer att ta tid. Frågan är hur spelplanen ser ut efter de kommande fyra åren. Etableringar av ny partier och deras genomslagskraft är inte helt enkla processer. Jag är nyfiken på hur dynamiken i dagens svenska partisystem kommer att förändras i framtiden och om det blir ännu mer blockbildning på bekostnad av småpartierna eller om det poppar upp flera nya partier...

Jag är trött, kanske eftervalstrött. Funderar till och med på en sista minuten resa för att jag känner mig så sliten. Vi får se hur det blir med allt.

Inga kommentarer: