söndag 24 oktober 2010

Andra veckan på riksdagen

Veckan har susat förbi. Utskottsmöten, besök hos Kulturministern på departementet, partigruppsmöte, intervju med tidningen NU, klurande med motioner och inlämning av den första färdiga på kammarkollegiet.

Veckan avslutades med att hela familjen kom till Riksgatan 1, där jag stod och väntade på trappan, för att äta lunch med mig och få en rundvisning. Olle kom längst fram och såg så glad ut i snålblåsten. Sedan kom tjejerna och Jesper. James hade kommit en liten stund före eftersom han kom från sitt jobb. Vi var totalt sju personer som intog restaurang Strömmen som var renons på andra gäster den mesta tiden vi befann oss där tills Östros med ett sällskap kom in och åt.

Vi åt och njöt och det var så trevligt. Sara var dock stressad, hon hade trott att hon skulle kunna klämma in både restid fram- och tillbaka till sitt arbete i närheten av SÖS samt intagande av lunch på endast en timme.

Hon sprang tillbaka till sitt arbete utan att kunna följa med på rundvandringen. Jag skulle vilja byta några ord med hennes chef...

Alla tyckte det var kul och intressant att se kammaren, första- och andrakammarsalen, mitt arbetsrum, partikansliet och allt annat. Har ännu inte lärt mig historiken om riksdagen så bra och måste läsa på om all konst. Men det var så roligt att få ha familjen där och de kan nu placera in mig i den verklighet JAG befinner mig i.

Byte av däck idag samt hämtning av de sista prylarna från kommunhuset. Nästa vecka har jag bokat in lunchträffar varje dag utom fredag. Det är väldigt roligt. I'll be back!

Inga kommentarer: