söndag 18 april 2010

Förbundsårsmöte, Stockholmskonferens och Odd Fellows vårfest

Fick skjuts in till Bonnierhuset imorse av Seved. Igårkväll träffade jag en väninna på Riche och åt gott och provade Ginger Cosmopolitan och deras Zinfandel. Hon och jag åkte ut till Tyresö med Seved för att vi bestämt att vi skulle basta. Olle hade lagat mat åt Seved som kom direkt från jobbet. Vi bastade men det blev mycket diskussioner eftersom vi hade olika åsikter om religion.

Idag var det alltså förbundsårsmöte. Efter lunchen tog Stockholmskonferensen vid med inledning av Jan Björklund. Sedan var det seminarium med Barbro Westerholm. Därefter talade Birgitta Ohlsson. Slutligen seminarium med Birgitta Rydberg. Många stannade för mingel och snittar efter panel med bland andra Erik Ullenhag men jag satte på mig den lilla paljettjackan jag tryckt ner i handväskan och tog en taxi till Odd Fellowhuset vid Kungsträdgården. Där väntade redan Olle och ett annat par från Tyresö för att vi skulle gå in tillsammans för att bevista deras Vårfest.

Man hade en ceremoni och sedan mingel med bubbel och sedan en fin middag med god mat och trevliga bordsgrannar. Jag är otroligt trött men sitter ändå och skriver på bloggen mitt i natten - förklara det, den som kan...

Inga kommentarer: