måndag 29 mars 2010

Vecka 12

Efter en vecka med socialutskott, förbundsstyrelsemöte (missade alliansgruppen därför)Vårljus styrelsemöte, Södertörns rådslag på Södertörns högskola där jag fick vända tillbaka till Tyresö därför att det inte fanns någonstans att parkera och kommunfullmäktigemöte så avslutades veckan med mitt sista partistyrelsemöte som adjungerad på grund av mitt ordförandeskap i Liberal mångfalds förbundstyrelse. Jag kandiderade ju inte igen. Anders Borg kom och talade om det ekonomiska läget i världen och Sverige och det är en sakta uppåtvändande konjunktur.

På lördagen hade vi årsmöte för Liberal Mångfald där vi hade säkerhetskontroll vid vakten för att komma in. Årsmötet gick över tiden med två timmar och tjugo minuter. Årsmötesordförande Gunnar Andrén höll mötet med bravur och hade järnkoll. Hadar Cars inledde suveränt trevligt och bra som årsmötestalare och Sara Mohammad var också bra. Hon skulle ha avslutat men vi tog in henne på den tid hon skulle ha talat och sedan fortsatte vi tills vi var klara tjugo över sex på kvällen.

Maria Halkiewicz blir ny ordförande och jag önskar henne all lycka till.

På söndagen hade vi valkick-offkonferens där alla på kommunfullmäktigelistan var inbjudna. Det blev en bra konferens och det kom fram många bra idéer.

På vår frågepanel har jag sedan en tid blivit personligt ansatt av en medborgare, förstår inte anledningen men det känns mycket trist. "Det är synd om människorna"...

Under tiden har det hänt mycket i media, bland annat kom Ask med ett uttalande om lila kuvert till personer som köpt sex (hmmm -what???), det kom en mycket bra artikel om att främlingsfientlighet måste motarbetas på kommunal nivå (bravo) och att pensionärerna ska få mer pengar (förvånad?)

Snart är det påsk och det blir några sammanhängande dagar där jag inte har möten inbokade och inte natt-och helgjour, underbart!

Känner mig glad och lugn.

2 kommentarer:

Gertie Hammarberg Tersmeden sa...

Hej Anna!

Enligt Alex Bengtsson blogg så är det Philip Wendahl som tar över ordförandeskapet. Du skriver att det är Maria Halkiewice - hur är det med den saken?

För mig är liberalismen oslagbar, men hör jag verkligen hemma i Folkparitet?

Varmaste hälsningar

Gertie

Anna Steele sa...

Hej, nej, det är Maria som är ordförande. Hon har suttit i styrelsen i flera år. Philip fortsätter som sekreterare. Klart att du hör hemma i Folkpartiet!
:-)Vi kan talas vid om LM vid tillfälle, ring mig när du vill: 070 488 92 43. Glad påsk och kram Anna