söndag 14 mars 2010

Riksmötet i Västerås

På torsdagen mötte politiker och tjänstemän Rodamcos ansvariga för Tyresö centrum. Vi förebereder vår närvaro i Tyresö centrum när valkampanjandet börjar. Det blev en bra diskussion i god anda.

Några möten till under dagen som sedan avslutades med att jag satt årsmötesordförande på Kvinnojourens årsmöte. Missade förbundsstyrelsemöte på partikansliet men det var trevligt att få vara med och träffa kvinnorna som arbetar med jouren. Efteråt hann jag med en sväng till Golfklubben där Gustav Karlström, Olles brorson, hade en spelning för Tyresös Jazz och blues club. Han blev 2009 års Monica Zetterlundstipendiat.

Nästa morgon packade jag och åkte till Västerås. Först lämnade jag av hundarna hos Emilie och Sara. Väl framme i Västerås samlades alla som skulle vara med första dagen på Aros kongresscenter. Stämningen var bra och det är alltid roligt att få träffa partivänner från hela landet. Denna första dag möts alla gruppledare, politiska sekreterare, ombudsmän med flera och diskuterar i grupper och lyssnar på olika anföranden. Vi var väl cirka hundra personer. På lördagen vällde ytterligare 800-900 personer in från Sveriges alla delar. Middagen blev trevlig med bra underhållning. Körde hem idag efter det att Erik Ullenhag hållit sitt tal.

Ett bra riksmöte med en tydlig inriktning på att vi har de rätta lösningarna på olika samhällsproblem. En rödgrön allians har tagits gisslan av Ohly och det kommer bli svårt för (s) att komma till tals med en mer lättillgänglig politik för väljarna. Vi vill inte ha en "Ohlyans", det skulle bli mycket dåligt för Sverige!

Seved ringde när jag precis parkerat bilen på Violstigen och berättade att han och jag var med på mingelbild på Folkpartiets hemsida. "Vi ser helt nykära ut" sa han fnissigt. "Du måste titta!" Ja, det var verkligen en ömsint bild på oss och vi har inget minne att fotot togs, någon av oss. Märkligt!

Olle hade gjort sin goda lasagne. Nu har vi tittat på en film som var mycket speciell som heter "District nine". Jag fick obehagskänslor. Så här beter vi oss mot människor runt om i världen där det finns kåkstäder och läger av olika slag. Det var visserligen en science fiction film, men mycket välgjord och tänkvärd.

Full fart på en ny vecka!

Inga kommentarer: