tisdag 9 mars 2010

RUT och Reepalu

Alla har bloggat om RUT och Reepalu så jag säger så här: Om RUT är jag för, om Reepalu är jag emot.

I helgen var jag med på en retorikutbildning som var väldigt givande och bra. Vi arbetade hårt i två dagar med att lära oss om ethos, logos och pathos. Jag tycker att jag är mycket pathos :-)

På lördagen speedade jag från Gamla stan under lunchavbrottet på utbildningen och fick vara med om äran att viga vår kommunstyrelseordförande och hans fästman. Det var så fint och minnesvärt.

Igår besökte jag Jönköping och folkpartiets kommunförening där för att tala om hur man kan arbeta mot främlingsfientlighet. Det var väldigt trevligt och gruppen var intresserad och engagerad. Tågen gick punktligt båda hållen, bytena inkluderade.

Idag kan jag inte annat än tillstå att jag är rätt så mör. Vi har haft bokslutsberedning och nämndberedning. Jag har blivit intervjuad inför riksmötet av Sveriges Radio (hua) och om en stund ska jag få vara med och hålla en kandidatutbildning i Nacka. Det tuffar på i rasande fart.

Jag längtar verkligen efter våren!

Inga kommentarer: