söndag 15 november 2009

...och så går de framåt!

Tja, vad kan man vänta sig. Vissa människor tjusas av en något gapig partiledare som får mycket uppmärksamhet för vad han menar är den sanna bilden av Sveriges framtid. För det SD:s partiledare påstod i tidningen är i mitt tycke gapigt, osakligt och osmakligt. Det gillar en del. "Äntligen någon som tar bladet ur munnen". Jo, jag kan verkligen föreställa mig hur en del personer fungerar, populistiskt manipulerade. Det är sorgligt. Att Sverigedemokraterna för tillfället går framåt, alltså.

Och Vellinge, Vellinge, Vellinge... What can I say?

Om några dagar är det Budgetfullmäktige i vår kommun. Dagen innan jag åker till folkpartiets landsmöte i Växjö. Budgetfullmäktige innebär att vi börjar 15.00 mot i vanliga fall 18.00 och slutar 23.00 istället för 22.00. Vi betar av varje nämnd och förvaltning och debatterar med oppositionen om hur medlen har fördelats enligt alliansens förslag. Brukar vara trevligt men rätt så låååångt...

På landsmötet tror jag att LAS kommer att bli det stora diskussionsämnet, många vill gå längre än vad partistyrelsen förslår. Vi har också föräldraförsäkringen som nog kommer att diskuteras grundligt.

Inga kommentarer: