tisdag 17 november 2009

Cecilia blir kommissionär, hurrraaaaa!

Idag är jag mycket glad och stolt över att min förtjusande, oerhört begåvade och skärpta partivän Cecilia Malmström utsetts till EU-kommissionär. En stark stråle ljus i en annars ganska smärtsam dag.

Det började i söndags när jag skulle äta sen lunch. Omöjligt att tugga utan att det skar igenom märg och ben. Något stod inte rätt till. Kände med nageln på insidan av kindtanden på nedre käken. En spricka. Jag har pressat i sömnen i åratal. Jag mailade tandvårdsteamet på söndagskvällen och på måndag morgon ringde Kristina i receptionen därifrån och gav mig en återbudstid. Så himla schysst.
Sedan i söndags har jag inte kunnat äta nästan. Nej, jag har ju en del att ta av så jag kommer inte svälta ihjäl...

Idag fick jag en lagning som ska hjälpa mig över landsmötet. Om sprickan är för djup så kan man inte rädda tanden. Min tandläkare ska kolla om jag ska prova hypnos istället för bettskena. Det verkar vara väldigt vanligt att folk pressar på nätterna, har jag märkt på FB.

Kom till alliansgruppsmötet totalbedövad. Vi pratade budgetfullmäktige och planerade. Fredrik satt ordförande, han är bra.

Nu ska jag försöka få ihop ett antal texter, budgetfullmäktige och landsmötet, here I come...
Måste packa innan jag sticker till mötet imorgon, 15-23. Buss tidigt på torsdag...Tåget från Stockholm C till Växjö cirka åtta.

Nu orkar jag snart inte hålla mig vaken längre, men jag har ju så mycket att göra...Jag MÅSTE!

Inga kommentarer: