lördag 4 april 2009

En vecka full av möten med olika öden

Lunch med klok partivän på tisdagen. Synpunkter som inte var nya för mig. Komplicerat. På eftermiddagen hade vi det vanliga "liberalt möte i centrum" innan kommunstyrelsen. Pratade med lite olika människor. En tyckte att vi måste bygga Nybodahallen med tusen läktarplatser för att Tyresö innebandy ska kunna ha matcher på hemmaplan. Dagen efter gick de upp till division 1, hurra och grattis till dem och Tyresö! KS lugnt, jag tänkte mycket på min far. Åkte hem utan att vara med på fikat efteråt, vrålhungrig. Olle hade gjort biff med lök och kokt potatis. Man ska inte äta så sent, men det var oemotståndligt.

Onsdagen: Tid hos tandhygienisten. Det finns anlag för tandlossning i familjen, måste sköta mina tänder minituöst. Skönt att komma och kolla tänderna, känn alltid ljuvligt efteråt. EU-valskampanjplanering på kvällen, vi var inte så många men det blev ett bra möte och konkret.

Torsdagen: Hämtade syster vid sitt arbete och sedan hälsade vi på pappa. Därefter direkt till middag som Tyresö kommun bjudit in till för alla frivilligarbetare i kommunen. Trevligt. Var mycket trött och gick direkt efter kaffet, tärande att träffa pappa. Gick vägen förbi ICA för att köpa mjölk. I kassan upptäckte jag att min plånbok var borta. Jag trodde jag skulle svimma. Skulle hämta Olle vid företagarnas hus. Ringde honom och bad honom komma ut direkt så att vi kunde åka hem och kolla om jag glömt plånboken hemma, vilket jag aldrig brukar göra. Såg framför mig att behöva skaffa nytt körkort etc. Den låg hemma på matbordet! Puuuh.

Fredag: var i kommunhuset vid tio. Skrev på polisanmälningar om misshandlade barn. Sedan till lunchmötet som började klockan 11.00 med kommunledningen. Skulle varit en dragning av en chefstjänsteman som tyvärr blivit sjuk. Vi avlsutade med lunch fastän vi egentligen skulle ha haft möte en timme till efter lunchen. Jag använde denna extra tid till att åka till Danderyds sjukhus för att hämta pappas toalettväska som han glömt där när de flyttade honom. De kunde inte skicka den vidare dit han nu finns. Tycker att det är skit! Åkte till Rosenbad där jag skulle intervjua en partivän. Tyvärr var planet försenat och vi får skjuta upp intervjun som ska gå på Tyresö närradio. Åkte till pappa och lämnade hans grejor. Sedan hem. Bytte om för tjejmiddag. Olle kom hem och sa att han kunde skjutsa in mig till stan. Älskade Olle.

Vi hade en otroligt trevlig men otroligt dyr middag på Le Rouge matsal. Personalen utklädda till Moulin rouge" tema. Livesånger med väldigt hög volym. Vi sa till att vi inte kunde höra varandra. De tog ner volymen. Alltid lika underbart att träffa starka, duktiga kvinnor som är så engagerade. Olle erbjöd sig att även hämta mig! Jag hade en egen taxichaufför denna gång, kom hem och stupade i säng. Denna trötthet! Nu är det även pollensäsong så det här lär inte bli lätt.

Idag ska vi på en femtioårs-fest, en barndomsvän till Olle fyller år. Tänk att vi är där nu?

Inga kommentarer: