måndag 20 december 2010

Belarus i mitt hjärta

Trots en väntad valutgång i Vitryssland så är vi många som ser framåt och inte förlorar tanken på ett fritt och demokratiskt Belarus. Mitt hjärta går ut till mina vänner där borta som aldrig ger upp hoppet! Vi ger inte upp heller.

Under mina tjugosju år vid Erstaviken har jag aldrig varit med om att den frusit i december. Förra veckan lade sig isen en dag. Sedan blåste den bort. Nu är det dags igen. Med tanke på att det förutspås 20 grader minus om några dagar så kanske isen ligger kvar denna gången. I december! Wow!

Sofia kom hit ifrån Umeå igår kväll. Bussen var bara en och en halv timme försenad
:-/ Det är så fridfullt att vara med Sofia, en mycket fin känsla. Jag tvivlar på att mina föräldrar uppfattade mig som fridfull. Dagens barn och ungdomar verkar vara allt annat än det. Härligt att ha vår förstfödda hemma en stund.

Ska försöka ta mig ut till bilen nu, det är ett äventyr i sig. Kan inte minnas en sådan vinter redan i december, som sagt. Men när jag var liten var det kanske så, vita jular var inte ett undantag...

Inga kommentarer: