fredag 5 november 2010

Sverigedemokraterna i riksdagen

Som vanligt har veckan gått fort och det är fullt upp hela tiden. Partiledardebatten i onsdags var fascinerande av två orsaker: Sverigedemokraterna visade exakt vilka de är och Ohly tog debatt med båda sina, före detta, får man väl säga, samarbetspartners Sahlin och Eriksson.

Att lyssna på SD får mig att må fysiskt illa, det är verkligen så. Jag var på väg att hulka vid ett tillfälle, så hemskt är det att höra deras dravel.

Den allmänpolitiska debatten är märklig, alla som anmält sig är uppdelade i olika ämnesområden och sedan kör man på och har sina sex minuter och på det får vem som vill begära replik. Igårkväll blev kammaren tommare och tommare. För en ny ter sig detta förfarande underligt. Det borde vara lite mer drag och närvaroplikt.

Jag har en knöl i ena bröstet som nu börjar oroa mig ordentligt. Måste ta tag i det nu :-) Inte bröstet, men jag måste till doktorn.

Sofia och Jesper åkte till Göteborg i tisdags och sedan kommer Sofia tillbaka om några veckor och stannar till här innan hon åker vidare till Umeå. Otroligt - snart är det dags för lussebullar, min specialitet!

Hur kan tiden gå så fort??? Imorgon har jag varit rökfri en vecka och det ska hålla denna gång!

Inga kommentarer: