fredag 25 mars 2011

"Jungfrutal", riksmöte och lärlingar

Vecka 11 och 12 har susat förbi. Styrelsemöte i kommunföreningen, förbundsstyrelsemöte, frukostseminarium med talmannens jämställdhetsgrupp om hur media speglar manliga och kvinnliga politiker (intressant och sorgligt, blir förbannad!)

Höll mitt "jungfrutal" i kammaren, det gick bra. Men det blev inte replikskifte! (Jungfrutal kallas det tydligen när en ledamot talar från talarstolen för första gången, jag har hållit mig till att tala några minutrar ibland från min plats eller på frågestunderna)

Riksmöte i Göteborg med massor av olika intressanta seminarier och panelsamtal samt tal av bland andra partiledaren. Åttahundra folkpartister samlade med gott humör och lugn stämning.

Idag har jag varit på studiebesök på Sågbäcksgymnasiet i Huddinge och talat med engagerade lärare och samordnare samt elever om lärlingsutbildningar. En helt enastående verksamhet har byggts upp på detta gymnasium med mycket få avhopp och stolta och nöjda elever som mycket säkert har arbete när de är klara med sina utbildningar. Detta är framtiden för flera av Sveriges ungdomar, en bra framtid anser jag till skillnad från oppositionen som svartmålar och säger att ALLA måste bli och eller vara akademiker...

I helgen blir det lokalföreningens mandperiodskick-off samt HBT-liberalers årsmöte.

En mycket rudimentär sammanfattning av hela två veckor. Men pollenallergin (som jag aldrig vill kännas vid men som pockar på uppmärksamhet meddelst svidande, röda ögon och en enorm lust att lägga sig ner att sova var som helst) gör sig gällande med sin obändiga trötthet.

Inga kommentarer: