fredag 21 augusti 2009

Nya vänner och kräftkok

En partivän kontaktade mig i min egenskap av ordförande för Liberal Mångfald. Han hade pratat med några dymaniska och engagerade libaneser vid ett flertal tillfällen och undrade om jag kunde prata med dem. Självklart! Jag ringde upp Antoine och vi stämde träff.

Han, en medarbetare, min partivän och jag möttes och åt tapasmiddag i Gamla stan. Det var så gott och det var så trevligt. Det kändes nästan magiskt och avgörande, vet inte varför. Kanske en slags insikt som kom för mig. Jag tycker verkligen att det kommer att bli spännande framöver, det finns massor med människor därute som är sanna liberaler men som inte "hittat rätt" riktigt. Det vore otroligt roligt att nå ut till dessa... Nya vänner, härligt!

Blev tvärtrött när vi ätit och diskuterat några timmar. Susade hem och väl där höll Olle på för fullt att koka kräftorna vi fått upp från Hjälmaren. Jag tycker inte att det luktar så gott när man kokar kräftor... Men sedan provade jag, Emilie och Olle varsin ljummen svensk kräfta och WOW! vad gott.

Kräftorna ska vi ha imorgon när Pridegänget ska träffas. Det sägs att det ska bli regn men jag håller tummarna att vi får en perfekt Tyresökväll med solnedgång, tända ljus i kandelabern utan att vinden blåser ut dem och allt som hör till...

Igårkväll var det avskedsmiddag för Staffan på Tornvillan i Nacka, det var mycket trevligt och gott. Och vemodigt.

Inga kommentarer: