torsdag 23 oktober 2008

Otroligt (dåligt ordnat) studiebesök

Tänker inte säga företagets namn. Men drar jag med mig förvaltningens chef samt hemtjänstchefen och en förtroendevald från nämnden hela vägen till Sigtuna för att se hur man kan arbeta med teknik för att förhöja tryggheten för det äldre så förväntar jag mig mer. Personerna från företaget kom för sent. De visste inte vad som fanns installerat hos deras provbrukare, de hade inte ordnat så att vi kunde få se lite olika optioner. Men framför allt: De bjöd inte på kaffe! För min egen personliga del kvittar det, men ska man sälja in idéer till människor som arbetar inom vård och omsorg så måste man veta vad som gäller, själva koderna för en lyckad kommunikation.

Vi konstaterade alla fyra när vi åkte från Märsta i Sigtuna kommun att det var oproffsigt, oorganiserat och i mina ögon till och med nonchalant. Så där lär jag inte känna mig het på ett tag, nej, jag känner mig alldeles avsvalnad!

Dock tappar jag inte intresset för tekniken för den skull, det finns andra optioner. Vi ska följa omvärlden och kolla upp andra kommuner och även England. Vi ska slå till när det är moget. Det kommer att bli bra.

Alla lösa trådar till morgondagens demokratievent börjar samlas upp. Ska vara kl.08.00 på ett seminarium om palliativ vård vid Mariatorget men bryter vid lunch för att åka tillbaka till Tyresö och dona med det praktiska för att börja klockan 15.00 till 19.00.

Olle åker till fiskestugan så då får jag sova utan snarkningar ytterligare en helg, kors i taket. Jag kommer att vara outhärdligt utvilad, hur ska det gå för omgivningen? Duracellkanin...

Om en stund ska jag mingla med Närradioföreningen. Hoppas få till mina intervjuer med Nyamko Sabuni och Cecilia Malmström så snart det bara går. Måste boka tid med dem, de har båda sagt att de ställer upp. 91,4 hörs ganska långt numera. Ska bli skönt när den här veckan är över.

Inga kommentarer: